نوشته شده توسط : نوین

مدرن بودن قالیشویی به منظور استفاده از روش‌های اصولی و مطابق روز شستشوی فرش است که با شستشوی سنتی فاصله گرفته باشد. اما از کجا بفهمیم قالیشویی مورد نظر ما با روش‌های نوین به استقبال فرش ما می‌آید و آن را شستشو می‌دهد؟ نکاتی برای تشخیص قالیشویی مدرن وجود دارد که آن‌ها را به شما می‌گوییم.

قالیشویی مدرن

فاکتورهای زیادی وجود دارد که باعث می‌شود صفت مدرن بودن را به یک قالیشویی ربط دهیم. در این مقاله می‌خواهیم چند فاکتور آن را به شما بگوییم. اما در حالت کلی تجربه شما از یک قالیشویی می‌تواند این موضوع را اثبات کند.
گاهی اوقات می‌توانید به تجربیات دوستانتان تکیه کنید. از آن‌ها راجع به انتخاب بهترین قالیشویی و تجربه شستشوی فرش‌هایشان توسط آن مراکز بپرسید. مسلما قالیشویی که به رنگ فرش‌ها و بافت آن آسیب برساند مشخص است که از دستگاه‌های شسشتوی مدرن استفاده نکرده و همچنین پرسنل باتجربه‌ای هم ندارد. اما همیشه به دست آوردن تجربه، بهترین کار نیست؛ لازم نیست حتما یکبار به یک قالیشویی اعتماد کنید. قبل از این کار کمی درباره فعالیت‌های آن‌ها تحقیق کنید و اطلاعاتی به دست آورید.

به نحوه بسته بندی فرش دقت کنید

بسته بندی فرش مرحله مهمی است که معمولا قالیشویی‌ها به سادگی از آن می‌گذرند. اما اگر بدانند این کار تا چه میزان در ذهن مشتری می‌ماند حتما فکری به حالش می‌کنند. موضوع حمل و نقل فرش شما بسیار مهم است. فرش شما باید به صورت لوله شده جابجا شود.
اگر فرش به صورت تا شده جمع شود، ممکن است به بافت آن آسیب برسد و حتی فرش شما بشکند و شکل خود را از دست بدهد. برای جلوگیری از این کار فرش را لوله می‌کنند و به کارخانه قالیشویی می‌رسانند. بعد از شستشو و خشک شدن فرش، آن را درون کاور پلاستیکی قرار می‌دهند و مجدد لوله می‌کنند و به صاحب فرش می‌رسانند. این کاورها از فرش شما در برابر آلودگی‌ها مراقبت می‌کند. بعد از شستشوی فرش، ممکن است مقداری رطوبت در بافت فرش باقی مانده باشد؛ در صورتی که بدون کاور آن را جابجا کنید می‌تواند آلودگی را جذب کند. با این موضوع فرش شما بوی نامطبوعی بعد از شستشو به خود می‌گیرد.
بنابراین اگر این اصول را رعایت کنید حتما مشتریان بیشتری به شما اعتماد می‌کنند و فرش‌های دستباف و ماشینی خود را به شما می‌سپارند.
بنابراین یک قالیشویی مدرن با فرش‌های شما چه دستباف باشد و چه ماشینی، به صورت محترمانه برخورد می‌کند و بسته بندی و نوع حمل مناسب می‌تواند یک نمونه از آن باشد.

مشخصات قالیشویی مدرن

یک تیم پشتیبانی حرفه‌ای در دفتر کاری خود استخدام کنید. این تیم باید با تمام فنون مذاکره با مشتری آشنایی داشته باشد. بتواند سریعا درخواست مشتری را به واحدهای دیگر اعلام کند و هماهنگی لازم را انجام دهد. با وجود تیم پشتیبانی شما، مشتری باید احساس اطمینان از درخواست خود پیدا کند و در صورت بروز مشکل بتواند با روحیه بالا آن را حل کند. فرش‌های مشتری را دقیقا در زمان مقرر تحویل دهید. با این کار مشتری متوجه مدرن بودن سیستم‌های شما می‌شود.
امروزه اکثر کسب و کارها به روش‌های خدمات رسانی آنلاین روی آورده‌اند. اینترنت بستر مناسبی برای استفاده از این خدمات است. شما به راحتی با یک خط و گوشی موبایل می‌توانید به اینترنت وصل شوید و سایت قالیشویی مورد نظر خود را جستجو کنید. با خدمات آن‌ها آشنا شوید و نحوه استفاده از آن را مطالعه کنید.
قالیشویی‌های مدرن امکان خدمات سفارش آنلاین هم برای شما در نظر می‌گیرند. شما با وارد کردن نام، تلفن و آدرس مورد نظر به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید که نوع خدمات را در این صفحه مشخص می‌کنید. در واقع در این مرحله باید مشخص کنید که فرش شما از چه نوعی و نیازمند به کدام برنامه شستشو است.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

حتما با تماس به یک قالیشویی از کارشناسان مربوطه کلمه اعلاشویی را شنیده باشید. اعلاشویی یا شستشوی ویژه یکی از انواع شستشوی فرش است. خدمات ویژه‌ای که در این روش شستشو وجود دارد با شستشوی معمولی متفاوت است. در اعلاشویی فرش شما با مواد مخصوص و ویژه‌ای در 2 نوبت شسته می‌شود. اما برای شستشوی معمولی فرش در 1 نوبت و با مواد شوینده معمولی شستشو داده می‌شود.
وقتی زمان شستشوی فرش می‌رسد، تنها به تمیز شدن آن نباید فکر کنید. باید مشکلات فرش خود را بشناسید و برای رفع آن با کارشناسان قالیشویی صحبت کنید. ممکن است فرش شما دچار رنگ‌دادگی، بیدزدگی، پارگی و … شده باشد. برای تمامی این اتفاقات راه‌هایی وجود دارد تا بتوانید فرش خود را مانند روز اول سالم و تمیز تحویل بگیرید. حتی اگر مشکلات فرش شما به قدر قابل توجهی زیاد باشد، از حال فعلی‌اش بهتر می‌شود.

اعلاشویی فرش

مراحل اعلاشویی فرش

اعلاشویی برای فرش شما در چند مرحله انجام می‌شود. مرحله اول برای شستشو با روش اعلاشویی و روش معمولی مشابه است. اما مواد شوینده هر کدام با هم متفاوت است. با انتقال فرش شما به قالیشویی مرحله شستشو آغاز می‌شود. این کار با مواد شوینده‌ای صورت می‌گیرد تا آسیبی به بافت و رنگ فرش شما نرسد. بعد از این مرحله کار تخصصی بر روی فرش شما آغاز می‌شود؛ مرحله لکه برداری. در این مرحله لکه‌های روی فرش بررسی می‌شود و بر اساس نوع و میزان آن با مواد لکه برداری مخصوص پاک می‌شوند.
در صورتی که فرش شما دچار رنگ دادگی شود می‌توانید این مشکل را به کارشناسان قالیشویی بگویید. این مرحله هم نیاز به تجربه و تخصص دارد. زیرا فردی که قرار است این مشکل را برطرف کند باید با انواع فرش و رنگ‌های آن آشنا باشد. مشکل رنگ دادگی برای فرش‌های دستباف بیشتر اتفاق می‌افتد.
بعد از این مرحله تار و پود فرش‌ها را با مواد خاصی براق می‌کنند. سپس برای خشک کردن فرش از اتوپرس‌های مخصوص برای اتوکشی و خشک کردن فرش استفاده می‌شود و بعد از آن فرش‌ها برای بسته بندی آماده می‌شوند.

تفاوت اعلاشویی با شستشوی معمولی

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های شستشو به روش ویژه و معمولی، نوع شوینده‌های آن است. برای اعلاشویی علاوه بر مواد شستشو از نرم‌کننده‌های مخصوص فرش استفاده می‌شود. حتما متوجه شده‌اید که بعد از شستشو، فرش شما زبر و سخت شده است. این موضوع به دلیل مواد شوینده‌ای است که به کار برده‌اید. با انتخاب اعلاشویی از موادی به همراه شوینده‌ها استفاده می‌شود که این مشکل برای فرش شما رخ ندهد.
اعلاشویی نوعی شستشوی ویژه برای فرش شما به حساب می‌آید. حتما متوجه تفاوت خدمات ویژه با خدمات معمولی برای هر موضوعی شده‌اید. این هم یکی از تفاوت‌های بارز شستشوی فرش است که اگر روش اعلاشویی فرش را انتخاب کنید تمامی مراحل به صورت ویژه برای فرش شما انجام می‌شود. بنابراین وقتی دقت بیشتری به مراحل شستشو باشد، عمر فرش شما بیشتر خواهد شد.
اگر به طور کلی بخواهیم در این باره با شما صحبت کنیم، هر فرش با توجه به نوع الیاف و بافت، رنگ‌های استفاده شده، عمر فرش، میزا آسیب دیدگی، زمان شستشو و … نیاز به بررسی دارد. به همین خاطر شما از یک روش خاص برای شستشوی تمامی فرش‌ها نمی‌توانید استفاده کنید. در قالیشویی‌ها، فرش‌های قدیمی با دقت فراوان شسته می‌شوند. ممکن است حتی اعلاشویی به بافت آن‌ها آسیب برساند چرا که این فرش‌ها سالیان سال کنار شما زندگی کرده‌اند و تار و پود حساسی دارند. مانند پیری که محترم و عزیز می‌شود، این فرش‌ها هم نیاز به توجه خاصی دارند. بنابراین اگر فرش گران‌قیمت و عتیقه‌ای دارید حتما برای شستشوی آن با انتخاب بهترین قالیشویی موضوع را مطرح کنید.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

دکوراسیون منازل در گذشته به 2 رنگ قرمز یا قهوه‌ای ختم می‌شد. البته در این میان از رنگ‌های دیگر نیز برای وسایل خود استفاده می‌کردند اما در نهایت این 2 رنگ در طراحی دکوراسیون بیشترین استفاده را داشت. فرش یکی از ارکان اصلی در طراحی دکوراسیون بود، و اما فرش لاکی رنگ حکم ویژه‌ای برای آنان داشت.
رنگ لاکی نوعی رنگ قرمز است که در گذشته برای فرش‌های دستباف در نظر گرفته می‌شد و با آن نخ طرح‌های مانند گل، پرندگان، شاه عباسی و … بافته می‌شد. اما امروزه با وجود پیشرفت‌هایی در زمینه فرش‌ها، این رنگ را در فرش‌های ماشینی هم مشاهده خواهید کرد.
فرش‌های ماشینی به دلیل این که زمینه تیره‌تری نسبت به فرش‌های با زمینه کرم رنگ دارند، کمتر دچار تغییر رنگ می‌شوند. البته برای شستشوی آن باید نهایت دقت را به کار ببرید تا رنگ‌ها در هم ترکیب نشوند. برای این که با این مشکل رو در رو نشوید فرش نازنین خود را به دست یک قالیشویی مطمئن بسپارید که نگران تغییر ظاهر آن نشوید.
یکی از دلایلی که افراد زیادی به یک طرح خاص عادت می‌کردند این بود که تنوع طرح و سبک وجود نداشت. به همین دلیل در هر خانه‌ای یک فرش با رنگ لاکی وجود داشت. آن‌هایی که بودجه بیشتری داشتند این فرش را در ابعاد 12 متری سفارش می‌دادند و در اتاق‌های بزرگ خود پهن می‌کردند. البته در آن قدیم‌ها به جای مبلمان از پشتی‌ها استفاده می‌کردند و رنگ آن را با فرش ست می‌کردند.
اگر از فرش لاکی رنگ برای منزل خود انتخاب کرده‌اید میتوانید مقاله ” ست کردن فرش با مبل یا پرده ” را در این زمینه مطالعه کنید تا یک دکوراسیون شیک برای منزل خود داشته باشید.

فرش لاکی رنگ در دکوراسیون منزل

فرش لاکی رنگ را برای دکوراسیون منزل انتخاب کنیم

انتخاب این رنگ برای فرش مستلزم این است که سبک کلاسیک برای دکوراسیون خود انتخاب کنیم. در این سبک از چوب بسیار استفاده می‌شود و عامه پسند است. معمولا رنگ چوب استفاده شده در این سبک دکوراسیون به رنگ قهوه‌ای تیره است و همچنین نقش‌های ساده اما زیبایی دارد.
امروزه 3 نوع رنگ لاکی برای بافت فرش استفاده می‌شود. رنگ لاکی کمرنگ، رنگ لاکی پررنگ، رنگ لاکی دونه اناری. از هر 3 رنگ آن برای بافت فرش‌های ماشینی استفاده می‌شود.
هر سبکی در دکوراسیون در یک تاریخ مشخص مورد توجه قرار می‌گیرد. امروزه سبک کلاسیک مجدد پس از مدتی مورد توجه افراد قرار گرفته است. بسیاری از مردم برای چیدمان خانه‌های خود مبلمان کلاسیک را انتخاب می‌کنند که در بهترین فضای خانه خود یک فرش لاکی رنگ هم پهن کرده باشند. این سبک احتمالا برای خیلی از آن‌ها حس نوستالژی داشته باشد که بخواهند برای زنده کردن خاطرات خود از این سبک استفاده کنند.

رنگ پر طرفدار برای فرش

رنگ لاکی برای فرش یک دکوراسیون گرم برای فضا ایجاد می‌کند. حتما دکوراسیون کلاسیک را دیده‌اید. استفاده از پرده‌های مخمل که با رنگ قرمز و قهوه‌ای به خوبی ترکیب ایجاد می‌کنند. یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شد افراد فرش‌های لاکی را انتخاب کنند جنس و کیفیت بافت آن بود.
در گذشته قالیشویی‌ها به شکل امروزی بازار پر رونقی نداشتند. افراد برای شستشوی فرش خودشان اقدام می‌کردند و فرش را در حیاط خانه خودشان می‌شستند. برای خشک شدن آن هم از پشت بام استفاده می‌کردند. به همین دلیل ممکن بود چند بار در سال فرش خانه خود را شستشو دهند. کیفیت عالی این فرش باعث می‌شد که با تکرار در شستشو از کیفیت آن کاسته نشود و فرش آسیب نبیند.
امروزه ما در ساختمان‌هایی که زندگی می‌کنیم چنین امکانی را برای نظافت فرش خود نداریم. به همین دلیل هر کدام از ما تقریبا سالی 1 یا 2 بار برای شستشوی فرش تلفن را برمی‌داریم و با انتخاب بهترین قالیشویی برای شستشوی فرش اقدام میکنیم. البته بیشتر ما امروزه فرش‌های ماشینی خریداری می‌کنیم که از لحاظ کیفیت با نوع دستباف آن متفاوت است.



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

زمانی که دکوراسیون اتاق کودک خود را بچینید شاید برای آخرین مرحله فرش اتاق را در نظر بگیرید. اما بهتر است بدانید فرش اتاق کودک اهمیت زیادی در روحیات و تاثیر آن در دکوراسیون اتاق او دارد. البته این کار شاید کار را برای شما آسن کند. زمانی که تمام وسایل اتاق کودک را انتخاب کرده‌اید و آن‌ها را سر جایشان قرار داده‌اید، تنها انتخاب یک فرش مناسب کار چیدمان را تکمیل می‌کند.
قبل از خرید فرش برای هر فضایی باید نکاتی را در نظر بگیرید. اما اگر خرید شما برای اتاق کودک باشد باید کمی با دنیای کودکانه و روحیات آن‌ها آشنا شوید. تفاوتی نداره که کودک شما دختر باشد یا پسر. در هر صورت نمی‌توانید برای اتاق او وسایل اتاق بزرگسالان را انتخاب کنید. جنس، رنگ، طرح و دیگر ویژگی‌های انتخاب فرش برای اتاق کودک باید زیرکانه و با علوم روانشناسی انجام گیرد. ترکیب رنگ و طرح می‌تواند یک فضای خاص اجاد کند که بر روی روحیه کودک شما تاثیر بگذارد. در صورتی که برای خرید فرش از یک مرکز معتبر خریداری کنید، برای شستشوی آن نگران تغییر رنگ آن نمی‌شوید. البته قالیشویی نوین با داشتن کارشناسان متبحر و روش‌های اصولی برای شستشو، به شما اطمینان می‌دهد که چنین مشکلی برای فرش شما ایجاد نشود.
در ادامه درباره نکاتی برای خرید فرش نکاتی به شما می‌گوییم تا دکوراسیون بهتری برای اتاق کودک خودتان داشته باشید.

انتخاب و خرید فرش اتاق کودک

نکات خرید فرش اتاق کودک

برای انتخاب فرش نکات مهم‌تری از رنگ و طرح آن وجود دارد. البته تناسب رنگ و شکل ظاهری آن با باقی وسایل ما هم یک چالش است که گاهی ما را سردرگم می‌کند. اما قبل از این مرحله باید موضوعات دیگری را در نظر بگیرید تا یک خرید اصولی داشته باشید.
تفاوت انتخاب فرش برای کودک دختر یا پسر، تنها در رنگ آن نیست. برای هر کدام از آن‌ها باید علاوه بر رنگ، چیدمان و طرح‌های متنوع فرش را در نظر بگیرید.
جنس فرشی که می‌خواهید برای اتاق فرزندتان خریداری کنید موضوع مهمی است. گاهی اوقات الیاف نامرغوب فرش باعث ایجاد حساسیت پوستی و تنفسی فرزندتان می‌شود. بنابراین در این رابطه حتما قبل از خرید فرش تحقیق کنید تا جنس مرغوبی را برای اتاق کودک خود خریداری کنید.
نکته دیگری که برای خرید فرش باید در نظر بگیرید ابعاد  و سایز مناسب فرش است. زمانی که چیدمان اتاق کودک به پایان رسیده باشد، فضای وسط اتاق را اندازه گیری کنید. اگر کفپوش مناسبی در اتاق نصب شده باشد بهتر است برای نمای بهتر، تمام فضای کف را با فرش نپوشانید.
برای انتخاب رنگ و طرح از کودک خود هم می‌توانید کمک بگیرید. احتمالا متوجه شده‌اید که کودکتان به برخی از رنگ‌ها عکس العمل بیشتری نشان می‌دهد. از آن رنگ‌ها می‌توانید برای اتاق کودک و انتخاب فرش استفاده کنید.

انتخاب رنگ فرش

برای انتخاب رنگ فرش اتاق کودکتان باید به باقی وسایل اتاق هم توجه کنید. تضاد رنگی زیاد در یک فضا، دکوراسیون زیبایی ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل بهتر است برای انتخاب فرش به جنبه ظاهری آن هم توجه کنید. یکی از مهم‌ترین وسایلی که می‌تواند بر روی دکوراسیون شما تاثیر بگذارد فرش است. فرش‌های اتاق را می‌توانید با مبلمان، پرده، سرویس خواب و حتی با دیگر وسایل در یک هارمونی رنگ نزدیک انتخاب کنید.
یادتان باشد که انتخابتان برای اتاق خواب کودک است. بنابراین علاوه بر این که می‌توانید از رنگ‌های شاد استفاده کنید، بهتر است از رنگ‌های بیشتری استفاده کنید. استفاده از تنها 2 رنگ برای اتاق کودک چندان جذاب به نظر نمی‌رسد و برای او خسته کننده می‌شود.
کارشناسان با تجربه طراح دکوراسیون می‌توانند به شما برای انتخاب رنگ فرش کمک کنند. برای این منظور می‌توانید از اتاق کودک خود عکس بگیرید و در زمان خرید فرش آن را به کارشناس طراح دکوراسیون فروشگاه نشان دهید.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 دی 1398 | نظرات ()