نوشته شده توسط : نوین

برای این که زمان شستشوی فرش خود را بدانیم لازم است به نکاتی توجه کنیم. کثیف شدن فرش برای هر مکانی متفاوت است. در این مقاله می‌خواهیم فاصله شستشوی فرش در سال را بدانیم.
شما بسته به نوع و میزان آلودگی باید فرش خود را شستشو دهید. با یک تماس چند دقیقه‌ای با قالیشویی ، کارشناسان حمل به مکان مورد نظر شما رجوع می‌کنند و بر طبق خواسته شما خدمات شستشو را یادداشت می‌کنند تا آن را به همراه فرش به کارخانه قالیشویی تحویل دهند.

فاصله شستشوی فرش در سال

فاصله شستشوی فرش برای همه خانه‌ها یکسان نیست. شما باید بر اساس میزان رفت و آمد، منطقه زندگی، شرایط آب و هوایی و … میزان آلودگی را بسنجید. اما به صورت کلی بهتر است حداقل سالی یکبار فرش خود را شستشو دهید. اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید که هوای آلوده شهر را بارهای تنفس کرده‌اید، به شستشوی بیشتری برای فرش خانه نیاز دارید.

شستشوی فرش در سال توسط قالیشویی

شستشوی فرش توسط قالیشویی‌ها کار را برای ما بسیار آسان کرد. در زندگی‌های آپارتمانی امروزی امکان شستشوی فرش را در محل زندگی خود نخواهیم داشت. اگر هم چنین امکانی را نداشته باشیم، به دلیل محدودیت فضا، امکان شستشوی اصولی فرش را نداریم. بعد از این مرحله هم باید به فکر خشک شدن فرش باشیم.
آیا فرزند کوچک یا سالمندی در خانه دارید؟ خانه‌هایی که کودک خردسال در آن زندگی می‌کنند نیاز به نظافت بیشتری خواهند داشت. کودک به دلیل این که آموزش و تجربه کافی برای خوردن غذا ندارد با هر بار غذا خوردن ممکن است فرش خانه را کثیف کند. در این صورت بعد از 3 وعده غذایی باید زمانی را برای تمیز کردن فرش در نظر بگیرید.
روند شستشوی فرش امروزه به قدری آسان شده که شما تنها باید زحمت هماهنگی و جمع کردن فرش خود را بکشید. اما اگر در روزهای پایانی سال تصمیم به شستشوی فرش خود گرفتید، احتمال این که برای تحویل فرش شما تاخیر به وجود آید، زیاد است. می‌توانید برای شستشوی فرش خود و جلوگیری از بروز چنین مشکلی بعد از عید یا ماه‌های دیگر سال اقدام کنید.

نظافت خانگی خیلی مهم است

بله نظافت و رسیدگی خانه بسیار مهم است. بعد از شستشوی فرش در سال جاری، زمانی که فرش تمیز خود را در خانه پهن می‌کنید از همان ابتدا می‌توانید با رعایت و انجام چند کار فرش خود را تمیزتر نگه دارید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها این است که از روفرشی‌ها استفاده کنید. تنوع رنگ و طرح‌های روفرشی‌هایی که امروزه در بازار موجود است به سادگی می‌تواند با دکوراسیون شما متناسب شود.
برخی از مدل‌های روفرشی است که قسمت گوشه‌های آن به زیر فرش قرار می‌گیرد و با رفت و آمد از روی فرش جمع نمی‌شود.
یکی دیگر از راه‌های نظافت فرش این است که در صورت کثیف شدن فرش، همان لحظه برای از بین بردن لکه اقدام کنید. هر چقدر که در این موضوع سهل انگاری کنید باید زمان و انرژ بیشتری برای لکه برداری از روی فرش صرف کنید.
شاید همه اهالی خانه شما شاغل باشند و ساعاتی از روز کسی در خانه حضور پیدا نکند؛ اما با این وجود باز هم خانه شما به نظافت نیاز دارد. گرد و غبار بر روی فرش شما می‌نشیند و باعث بروز بیماری و حساسیت می‌شود. از همین رو توصیه می‌شود فرش‌های خود را هفته‌ای یک یا دوبار جارو برقی بکشید.
نگهداری از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه هم چالش‌هایی دارد. موی بدن این حیوانات هم مانند موی انسان در طول روز می‌ریزد و به دلیل جنسی که دارد می‌تواند باعث حساسیت‌های تنفسی شود. برای جلوگیری از این موضوع فرش خود را هر روز جارو برقی بکشید تا به سلامت خود و فرشتان کمک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

اگر شستشوی فرش‌های خود را به قالیشویی‌ های مدرن بسپارید نگران چندانی برای انتخاب فصل مناسب جهت شستشوی فرش ندارید. چرا که کار شستشو در فضاهای مسقف انجام می‌شود و همچنین فرش‌های شما در سوله‌های سقف‌دار خشک می‌شود. با این حساب فرش شما از چند دردسر دور می‌ماند؛ در فصل زمستان با بارش‌های ناگهانی باران یا برف خیس نمی‌شود و در تابستان با تابش نور خورشید فرش شما کمرنگ نمی‌شود. در ادامه می‌خواهیم درباره بهترین فصل شستشوی فرش صحبت کنیم.

بهترین فصل شستشوی فرش

شستشوی فرش در خانه آن‌قدر دغدغه دارد که قید آن را می‌زنیم. البته در زندگی‌های آپارتمانی امروزی چنین کاری محال ممکن است. صحنه زیبایی ایجاد نمی‌شود که هر همسایه‌ای در هر زمان که دلش خواست فرش خود زیر بغل بزند و در حیاط آپارتمان آن را بشوید. البته این کار مشکلات دیگری هم دارد، مصرف بیش از حد آب و کمبود فضای پشت بام برای شستشو که در نهایت آسیبی هم به ایزوگام و سقف آن می‌رسید هم در نظر بگیرید.

نظافت فرش فصل ندارد!

زمانی که بر روی فرش مورد نظر آثار کثیفی و انواع لکه را ببینیم، دیگر به بهترین فصل شستشوی فرش فکر نمی‌کنیم. حالت بدتری هم وجود دارد که فرش در اثر این کثیفی‌ها بوی بدی هم از خود ساطع کند. در چنین مواقعی سریعا با یک قالیشویی مدرن تماس می‌گیریم یا خودمان دست به کار می‌شویم. در گذشته شستشوی فرش برای کوچک‌تر حتی تفریح بود! وقتی میفهمیدیم قرار است فرشی تمیز شود، آن را کف حیاط پهن می‌کردیم و پاچه‌های شلوارمان را بالا می‌زدیم. با ترکیب آب و کف شستشو آغاز می‌شد.
اما پس از شستشو چشممان به آسمان می‌افتاد که اگر خورشیدی باشد، آن را بر روی پشت بام پهن می‌کردیم و چند روزی برای خشک شدن به آن مهلت می‌دادیم. اما اگر هوا بارانی بود روزهای بیشتری را برای خشک شدن فرش باید صبوری می‌کردیم.
در گذشته‌های دورتر که قالیشویی‌ها با این تعداد به رسمیت شناخته نمی‌شدند، در روزهای پایانی سال شاهد فرش و قالی‌های رنگارنگ که از پشت بام آویزان بودند، می‌شدیم. فرش‌هایی که به دست خودمان شسته و پهن می‌شدند تا برای آغاز سال جدید تمیزی و پاکی به خانه ما بیاورند. اما گاهی اوقات باران بهاری کاسه و کوزه‌مان را می‌شکست و هر تعدادی فرش را که شسته و پهن کرده بودیم را خیس می‌کرد. از آن جایی که آن روزها معضل آلودگی هوا وجود نداشت، اقدام به شستشوی دوباره فرش نمی‌کردیم و تنها برای خشک شدن فرش باید زمان بیشتری منتظر می‌ماندیم.

پایان سال و دغدغه خانه تکانی

خانه تکانی یکی از آیین و مراسم معروف ما ایرانی‌ها در روزهای پایانی سال است. اگر آقا و بانوی خانه هر دو شاغل باشند کار خانه تکانی زودتر هم آغاز می‌شود. اما مهم‌ترین کاری که برای خانه تکانی انجام می‌دهیم این است که تکلیف پاکیزه شدن فرش‌ها را مشخص کنیم. خیلی از افراد فرش‌های خانه را به صورت سالانه شستشو می‌دهند و معمولا این برنامه شستشو در پایان سال علنی می‌شود. خودتان تصور کنید که تا چه حد سر کارخانه‌های قالیشویی می‌تواند شلوغ شود!
از آن‌جایی که همه ما می‌خواهیم سال نو را با خانه و وسایل تمیز آغاز کنیم، اما شستن فرش‌ها گاهی ما را از این توقع دور می‌کند. به عنوان یک پیشنهاد به شما می‌گویم که تا حد امکان فرآیند شستشوی فرش را جلو بیندازید. برای مثال ماه‌های دی و بهمن زمان‌های مناسب‌تری برای تماس با قالیشویی است. با این حساب می‌توانید در ترافیک کمتری از صف قالیشویی ماه اسفند بمانید.
اگر تصور می‌کنید در فاصله زمانی یک تا دو ماه قبل از سال نو فرش شما کثیف می‌شود می‌توانید از کاورهای فرش و روفرشی استفاده و به نظافت آن دقت کنید.
اما اگر بخواهید کلی‌تر در نظر بگیرید بهترین فصل شستشوی فرش می‌تواند فصل بهار و تابستان باشد. در این فصول هوا رطوبت کمتری دارد و فرش شما به راحتی خشک می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 بهمن 1398 | نظرات ()