نوشته شده توسط : نوین

قالیشویی

به دلایل مختلفی ممکن است ریشه‌های فرش شما دچار پوسیدگی شود. گاهی مدت‌ها می‌گذرد و شما از مرطوب شدن گوشه‌ای از فرش اطلاع ندارید؛ و به همین راحتی بخشی از فرش شما دچار پوسیدگی می‌شود. پوسیدگی فرش بیش از هرچیز در ریشه‌ها و تار و پود آن رخ می‌دهد. در این شرایط اغلب افراد تصور می‌کنند که آن فرش دیگر قابل استفاده نیست. اما یکی از خدمات مهم قالیشویی های اصیل و قدیمی ریشه دوزی فرش است. سرویسی که به فرش شما حیات دوباره می‌بخشد؛ و پس از ریشه دوزی، می‌توانید مانند روز اول از فرش خود استفاده کنید. قالیشویی نوین نیز به عنوان  قدیمی‌ترین قالیشویی‌ در تهران و ایران، خدمات کاملی را در زمینه ریشه دوزی و ریشه زنی ارائه می‌دهد. این سرویس به ویژه برای قالی‌های دستباف و گران‌قیمت از اهمیتی دوچندان برخوردار است. در این نوشته می‌خواهیم شما را با جزئیات این هنر ترمیم قالی آشنا کنیم.

ریشه دوزی چیست؟

قالی‌ها معمولا به دلایل مختلف، حتی به دلیل استفاده طولانی مدت و زیاد، دچار پوسیدگی در ریشه‌های خود می‌شوند. همچنین قالی‌هایی که چله پنبه‌ای دارند؛ ممکن است دچار پوسیدگی چله نیز شوند. کار ریشه دوزی حذف ریشه‌های خراب شده و از بین رفته، و اضافه کردن ریشه‌های جدید به فرش است. این کار علاوه بر ماهیت ترمیمی داشتن، موجب می‌شود که فرش از آسیب‌های بعدی در امان بماند.

ریشه دوزی چگونه انجام می‌شود؟

به زبان ساده هنرمند ریشه دوز، ریشه‌های از بین رفته را قیچی کرده و ریشه‌های جدیدی را به جای آن می‌دوزد. اما انجام این کار به همین سادگی نیست و نیازمند تجربه و تخصص کافی در حوزه ترمیم و رفوی فرش است.
اما اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به بررسی این روش بپردازیم؛ باید بگوییم که اولین مرحله ریشه دوزی فرش، انتخاب نخ چله مناسب است. به طور معمول نخ چله مناسب برای ریشه دوزی باید مقداری نازک‌تر از نخ چله اصلی خود فرش باشد. به عنوان مثال اگر نخ چله 20 لا بود؛ بهتر است از نخ چله 15 لا برای ترمیم ریشه‌های فرش استفاده شود. علت این موضوع آن است که نازکی نخ کمک می‌کند؛ منطقه ترمیم شده بر اثر گره‌های اضافه متورم نشود؛ و نسبت به سایر مناطق فرش تفاوت ظاهری نداشته باشد.
در مرحله بعدی انتخاب سوزن مناسب اهمیت بالایی دارد. به طور تجربی برای انتخاب سوزن مناسب، هنرمند رفوگر، سوزن را در قالی فرو می‌برد. اگر سوزن به راحتی از قالی عبور کند؛ یعنی سوزن مناسبی برای انجام کار رفو است. البته این روش نیازمند تجربه بالایی است. اما بجز این روش، به طور کلی باید گفت سوزن‌های ضخیم برای قالی‌هایی با بافت‌های درشت (رج شمار پایین) مناسب بوده و سوزن‌های نازک برای قالی‌ها و قالیچه‌های ریزبافت و ظریف استفاده می‌شود. همین‌طور یک روش ساده دیگر برای انتخاب سوزن مناسب، ورود راحت نخ چله انتخابی به آن است. حساسیت این انتخاب از آن جهت است که درشت بودن بیش از حد سوزن موجب ایجاد تفاوت در بافت بخش ترمیم شده می‌شود؛ و نازک بودن بیش از حد آن می‌تواند موجب سخت شدن کار رفوگر شود.
در نهایت آخرین مورد مهم پیش از آغاز کار ریشه دوزی انتخاب نخ واسط است. این نخ، نخ چله را به نخ ریشه دوزی وصل می‌کند. در این زمینه نیز استحکام و جنس نخ بسیار مهم بوده و در نهایت ضخامت آن بر اساس تجربه رفوگر انتخاب می‌شود.
در واقع ریشه دوزی پس از انجام این سه انتخاب آغاز می‌شود؛ و در پایان فرش شما ترمیم شده و ریشه‌های از بین رفته آن مرمت و جایگزین می‌شوند. اگر شما هم نیازمند خدمات ریشه زنی و ریشه دوزی هستید؛ می توانید با کارخانه قالیشویی نوین تماس بگیرید و  از خدمات قالیشویی نوین استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

قالیشویی

لکه بری فرش یکی کار بسیار تخصصی است؛ که به دانش و تجربه در شناخت انواع فرش‌ها و جنس لکه‌ها و روش پاک کردن آنها نیاز دارد. لکه بری فرش یکی از خدمات قالیشویی های متخصص است. در واقع وجود این سرویس در یک کارخانه قالیشویی ، نشانه سطح بالای تخصص آن مرکز است. در این مقاله وب‌سایت قالیشویی نوین می‌خواهیم شما را با انواع روش‌های لکه بری فرش برای لکه‌های مختلف آشنا کنیم. دقت کنید که از این روش‌ها با احتیاط فراوان استفاده کنید. و تا مطمئن نشدید که علت لکه ایجاد شده چیست؛ و دقیقا می‌توانید از پس کار برآیید؛ اقدام به پاک‌سازی لکه نکنید.

 نکات اولیه در لکه بری فرش

فارغ از اینکه چه نوع لکه‌ای را می‌خواهید پاک کنید؛ دقت داشته باشید که لکه تنها از نظر ظاهری نباید پاک شود. بلکه باید بتوانید آلودگی احتمالی موجود در عمق فرش و حتی پشت فرش را نیز تمیز کنید. دقت داشته باشید که اگرچه مسئله پاک کردن لکه بسیار مهم است؛ اما موضوع پاکیزگی فرش و جلوگیری از پوسیدگی آن (ناشی از رطوبت و آلودگی فرش) نیز مسئله بسیار مهمی است. از هر ماده شوینده‌ای که برای لکه بری فرش استفاده می‌کنید؛ این نکته را در نظر داشته باشید که ماده شوینده را مستقیما به فرش نزنید. در این زمینه بهترین کار این است که یک دستمال سفید و تمیز پارچه‌ای را به شوینده آغشته کرده و با دقت روی لکه بکشید.
نکته دیگر اینکه تفاوتی ندارد لکه موجود ناشی از چه چیزی باشد. در درجه اول شما باید آلودگی سطحی که هنوز به خورد فرش نرفته است را از روی فرش بردارید. سپس لکه بری فرش را آغاز کنید؛ و در نهایت در صورتی که آلودگی به عمق و پشت فرش نفوذ کرده، اقدام به پاک‌سازی این بخش‌ها نمایید. همچنین توجه کنید که پس از لکه بری فرش، محیط فرش را مناسب‌سازی کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرش خشک شود. ماندن رطوبت در تار و پود فرش، به راحتی می‌تواند منجر به پوسیدگی و از بین رفتن فرش شود. در هنگام پاک‌سازی لکه دستمال را از سمت بیرون به داخل بکشید. این کار کمک می‌کند که لکه ایجاد شده پخش نشود.

” از خدمات قالیشویی نوین لکه بری فرش و قالی می باشد. برای ازبین بردن بهتر لکه های روی فرش میتوانید از خدمات قالیشویی نوین استفاده کنید “

مواد لازم برای پاک‌سازی انواع لکه‌ها

چای و قهوه یکی از معمول‌ترین مواردی است که منجر به ایجاد لکه روی فرش می‌شود. خوشبختانه این لکه‌ها تقریبا راحت پاک می‌شوند. در قدم اول بهتر است با یک قاشق باقی‌مانده مواد ریخته شده را پاک کنید. در قدم دوم با یک دستمال پارچه‌ای سفید و تمیز و کف صابون، لکه را تا جای ممکن پاک کنید. در نهایت اگر هنوز هم آثار لکه را مشاهده می‌کنید؛ استفاده از سرکه سفید به مقدار کم می‌تواند موثر باشد. پاک کردن لکه‌های ایجاد شده ناشی از خون نکته‌ای خاص دارد؛ که در صورت رعایت آن تمیز کردن چنین لکه‌ای کار ساده‌ای است. خون در مجاورت آب گرم به درستی پاک نمی‌شود. پس تنها کافی است پس از برداشتن آلودگی، باقی مانده لکه را با دستمال مرطوب و آب کاملا سرد چند بار بشویید تا لکه به طور کلی برطرف شود.
واکس کفش یکی دیگر از مواردی است که ممکن است باعث ایجاد لکه روی فرش شود. این لکه را هم در درجه اول با پارچه تمیز و کف صابون پاک کنید. در نهایت اگر هنوز لکه باقی مانده است؛ پارچه مرطوب شده با الکل می‌تواند مشکل را حل کنید. یکی دیگر از لکه‌های فرش برای خانواده‌های دارای فرزندان کوچک، جای ماژیک روی فرش است. حقیقت آن است که این لکه به این راحتی‌ها پاک نمی‌شود. همین‌طور هرچه سریع‌تر اقدام به پاک کردن آن کنید، شانس پاک شدنش بیشتر است. تنها را پاک کردن چنین لکه‌ای هم دستمال سفید و تمیز آغشته به الکل است. به عنوان آخرین مورد، لکه‌های ناشی از چربی را هم به طور کلی می‌توانید با سرکه سفید پاک کنید.
در نهایت توصیه می‌کنیم در صورتی که از روش انتخابی مطمئن نیستید؛ انجام این کار را به کارخانه قالیشویی نوین بسپارید.



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

جام ملت های آسیا با تور دبی

دبی همواره و در تمامی روزهای سال یکی از مناطق توریستی بوده که مردم از تمام نقاط جهان به آنجا سفر می‌کنند. این شهر مدرن دارای جاذبه‌های توریستی زیادی است که باعث جذب تور یست ها و گردشگران بسیاری می‌شوند. مراکز خرید و امکانات مختلفی که در دبی می‌توان پیدا کرد این شهر را به یکی از شهرهای پر طرفدار تبدیل کرده و هر ساله پذیرای توریست‌های زیادی از کشورهای مختلف جهان است. علاوه بر تمامی جاذبه‌های توریستی این شهر، جام ملت‌های آسیا هم در سال 2019 در کشور امارات متحده عربی برگزار خواهد شد که موقعیت خوبی را فراهم کرده که طرفداران فوتبال هم توجه ویژه‌ای به تور دبی داشته باشند.

 

" آژانس گردشگری و مسافرتی زیما سفر پارس تور دبی جام ملت های آسیایی 2019 را برای علاقمندان به این مسابقات ارائه می دهد "

 

علاوه بر دیدار از مسابقات تیم ملی ایران در این مسابقات، امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری را هم می‌توانید در این سفر تجربه کنید. از دبی به راحتی می‌توانید به شهرهایی که این مسابقات در آنجاها برگزار می‌شود بروید و از این رویداد ورزشی لذت ببرید. هفدهمین مسابقات جام ملت‌های آسیا از 15 دی 97 آغاز خواهد شد. این دوره از بازی‌ها با حضور 24 تیم برگزار می‌شود و ایران هم به عنوان یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌ها، در این مسابقات شرکت خواهد کرد. در پی قرعه کشی که انجام شد ایران در گروه D و هم گروه با تیم‌های یمن عراق و ویتنام در این مسابقات شرکت خواهد کرد. تعداد تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات از 16 تیم به 24 تیم افزایش یافته که در شش گروه قرار دارند. از طرف دیگر در این دوره از مسابقات از کاپ جدید رو نمایی خواهد شد. در هر گروه دو تیم اول به مرحله بعد سعود کرده و همچنین چهار تیم از تیم‌های سوم برتر نیز به مرحله بعدی سعود خواهند کرد.

شهرهای برگزار کننده بازی‌های جام ملت‌های آسیا

این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا در چهار شهر از کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود که هشت ورزشگاه به این رویداد اختصاص داده شده است. چهار شهری که این رقابت‌ها در آنجا برگزار می‌شوند عبارتند از دبی، شارجه، ابوظبی و العین خواهند بود. دیدار افتتاحیه در تاریخ 15 دی ماه بین تیم‌های امارات و بحرین در ورزشگاه زاید واقع در ابوظبی انجام می‌شود. کمیته برگزاری بازی‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه مسابقه را بگونه‌ای تصویب کرده که استفاده از سالن‌ها را به حداکثر خواهد رساند. حداقل پنج مسابقه به هر مکان اختصاص داده خواهد شد و در هر زمین میزبان در مرحله حذفی دست کم یک مسابقه برگزار خواهد شد. برای افزایش علاقه تماشاگران و پخش در تلویزیون، مرحله نیمه‌نهایی در روزهای متفاوت در ابوظبی و دبی برگزار خواهد شد. هیچ شهری در یک روز میزبان دو مسابقه نخواهد بود، به جز در دور نهایی مسابقات مرحله گروهی زمانی که مسابقه همزمان لازم است. هتل و زمین‌های تمرین برای این مسابقات که 51 بازی را در 28 روز تشکیل می‌دهد، توسط کمیته سازماندهی محلی تعیین خواهد شد.

 

جام ملت های آسیا در دبی

معیارهای امتیاز دهی

در مرحله اول امتیازات بدست آمده در بازی‌های دو جانبه جام ملت‌های آسیا محاسبه خواهد شد. در مراحل بعد تفاضل گل و تعداد گل در دیدار دو جانبه، بعد از آن تفاضل گل و تعداد همه گل‌های زده در همه مسابقات گروهی معیار خواهد بود. اگر تمامی معیارهای دو تیم با هم برابر بود، در آخرین مسابقه‌ای که در مقابل هم قرار می‌گیرند ضربات پنالتی تیم صعود کننده را تعیین خواهد کرد. یکی دیگر از معیارها امتیازات منفی انضباطی است که در برخی مواقع تیم صعود کننده را مشخص خواهد کرد.

حضور ایران در جام ملت‌های آسیا

ایران به غیر از سه دوره نخست این بازی‌ها از سال 1968 به بعد در تمام دوره‌های این رویداد ورزشی شرکت داشته و سه دوره نیز موفق به قهرمانی در این مسابقات شده است. تیم ایران در تمامی دوره‌هایی که در این مسابقات شرکت کرد به عنوان یک تیم مدعی حضوری مقتدرانه داشته و تا به امروز یکی از قدرت‌های آسیا به شمار می‌رود. تیم ایران سه بار قهرمان، چهار بار مقام سوم و یکبار مقام چهارم این مسابقات را کسب کرده است. ایران از نظر امتیاز کلی در بین کشورهای آسیایی با کسب 99 امتیاز بهترین تیم آسیایی تا کنون بوده است.

جدول بازی‌های ایران در مرحله مقدماتی

در قرعه کشی که انجام شد، ایران در گروه D به عنوان سر گروه قرار گرفت و تیم‌های یمن، عراق و ویتنام هم دیگر اعضای این گروه هستند که تاریخ برگزاری بازی‌های این گروه در جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است.

  • 17 دی‌ماه 97: ایران با یمن
  • 18 دی‌ماه 97: عراق با ویتنام
  • 22 دی‌ماه 97: یمن با عراق
  • 22 دی‌ماه 97: ویتنام با ایران
  • 25 دی‌ماه 97: ایران با عراق
  • 25 دی‌ماه 97: ویتنام با یمن

" با تور دبی ارزان ویژه جام ملت های آسیا 2019 زیما سفر پارس می‌توانید از این مسابقات دیدن کنید و از جاذبه های گردشگری در دبی لذت ببرید"
" برای دریافت اطلاعات در مورد تور جام ملت های آسیا 2019 با مشاوران زیما سفر پارس با شماره 02174634 تماس بگیرید " 



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

محیط‌های اداری نیز مانند خانه‌ها و حتی بیشتر از آنها نیازمند رعایت بهداشت و تمیزی هستند. بخش مهمی از وسائل اداری شامل مبلمان و موکت کفپوش می‌شود. فارغ از همه مزایای بهداشت و تمیزی، در این مقاله قالیشویی نوین می‌خواهیم درباره منافع اقتصادی مبلمان و موکت تمیز با شما صحبت کنیم. تمیز بودن محیط اداری نه تنها بخش مهمی از کسب و کار است؛ بلکه بر سلامت روانی و آسایش روانی کارکنان نیز موثر می‌باشد. یک اداره مرتب همیشه این اطمینان را خواهد داد که کارمندان بازده بیشتری دارند و مشتریان خوشحال‌تر هستند.

 

داشتن منافع اقتصادی با مبلمان و موکت تمیز

در نگاه اول تاثیر خوبی را از خود به جای بگذارید. موکت‌های کثیف می‌توانند چیزهای زیادی را در مورد نحوه اداره کردن و مدیریت شما بگویند؛ و قادرند نظر اولیه مشتریان را شکل دهند. املاک تجاری رفت و آمد زیادی دارند و به احتمال زیاد نسبت به فرش و مبلمان خانه کثیف‌تر می‌شوند. مردم سنگریزه و روغن آسفالت پارکینگ را با خود به درون اداره خواهند آورد. حتی تمیزکاری‌های منظم صورت گرفته توسط کارمندان نیز ممکن است لکه‌ها و کثیفی‌های مختلف را به صورت کامل از بین نبرد. یک اداره منظم و تمیز باعث شکل یافتن دیدگاه مثبت در مشتریان و کارمندان در هنگام ورود به محیط کاری می‌شود و حسن شهرت کسب و کار شما را بهبود می‌دهد.
در زمان و منابع خود صرفه‌جویی کنید. زمانی که در حال اداره کردن یک تجارت پر مشغله هستید؛ مسئولیت‌های تمیزکاری مشترک باعث دور کردن تمرکز کارمندان از مشتریان می‌شود. با همکاری با یک تیم مناسب که دارای ابزار، تجهیزات و تجربه شستشوی صنعتی هستند؛ شما می‌توانید منابع خود را در جای مناسب به کار ببرید؛ و تمرکز خود را بر روی کار قرار دهید. به علاوه، زمانی که در یک اداره تمیزکار می‌کنید، مطمئنا می‌توانید وظایف خود را با بازده و کارآیی بیشتری به انجام برسانید. استرس و اضطراب خود را کمتر کنید. فراهم آوردن یک محیط کاری آرام و بهداشتی اهمیت بسیاری دارد. این امر باعث کاهش سطح کلی اضطراب و استرس می‌شود. اداره‌های تمیز و مرتب یک محیط کاری راحت و سامان یافته را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ و باعث بهبودی شرایط کارکنان خواهند شد.
وضعیت فیزیکی خود را بهتر کنید. باکتری، ویروس و کپک قادرند در هر مکانی رشد کنند؛ مگر اینکه پیشگیری‌های لازم انجام شوند. اگر در یک محیط کثیف کار کنید، به احتمال زیاد بیماری‌های بیشتری را منتقل خواهید کرد؛ و روزهای بیشتری را مریض خواهید بود. تمیزکاری دوره‌ای اداره بهترین راه حل برای فراهم آوردن یک محیط تمیز و سالم برای کارمندان و همچنین مشتریان است. یکی دیگر از منافع اقتصادی مبلمان و موکت تمیز حفظ بهداشت روانی است. پس بهداشت روانی خود را حفظ کنید. اداره شما جایی است که بیشتر روز را در آن می‌گذرانید. اگر در محیطی کثیف کار کنید؛ تاثیر منفی آن در ذهن‌تان شکل خواهد گرفت. نه تنها نمی‌خواهید به اداره بروید؛ بلکه خلاقیت شما نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. کار کردن در یک محیط مرتب، با مبلمان و موکت تمیز به شما کمک می‌کند احساس خوشحالی، راحتی و رضایت داشته باشید.

 ابزار و تخصص حرفه‌ای برای داشتن مبلمان و موکت تمیز

یک کارخانه قالیشویی حرفه‌ای دارای ماشین‌های پیشرفته‌ای هستند که در اختیار مصرف‌کنندگان نیست. سال‌ها فعالیت کارآیی آنها را در این امر اثبات کرده است. بهتر از هر چیز دیگر این است که همه اینها در پس زمینه انجام می‌شوند. در حالی که شما بر مشتریان خود تمرکز کرده‌اید. همچنین ماشین‌های مورد استفاده در خانه را نمی‌توان از لحاظ سرعت، کیفیت و کارایی با ماشین‌های حرفه‌ای مقایسه کرد. ابزارهای تمیزکاری حرفه‌ای برای پاک کردن همه لکه‌ها، کثیفی، گرد و خاک و بسیاری از آلاینده‌های دیگر طراحی شده‌اند. تمیزکاری فرش به صورت حرفه‌ای می‌تواند همه کثیفی‌ها، گرد و خاک، پرز حیوانات، جرم و باکتری‌های فرش اداره شما را از طریق استفاده از محصولات پاک‌کننده مخصوص و ماشین‌های قدرتمند پاک کند.
با تخصص و تجربه قالیشویی نوین شما اطمینان حاصل می‌کنید که مبلمان شما به جای چند روز در عرض چند ساعت خشک خواهد شد. پس به محض اینکه درهای اداره را در اول صبح باز کنید؛ می‌توانید محیطی آماده برای مشتریان داشته باشید.
تضمین رضایت قالیشویی نوین پیمانی است که شما رضایت کامل را از کار ما خواهید داشت؛ و اینکه کار با بالاترین استانداردهای حرفه‌ای انجام خواهد شد.
قالیشویی نوین متخصصین با تجربه، مرتب و ماهری را استخدام می‌کند؛ که از تجهیزات و دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای تمیزکاری مکان‌های مختلف و پاک کردن آلودگی‌ها استفاده می‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1397 | نظرات ()