نوشته شده توسط : نوین

فرش‌های شما بخش مهمی از ساختار و دکور خانه شما هستند؛ تا احساس مهمان‌نوازی، صمیمیت و خوشایندی به خانه شما اضافه کنند. برای حفظ این زیبایی، شما باید فرش‌های خود را تمیز نگه دارید. اما گفتن این موضوع از انجام دادن آن آسان‌تر است. اینکه هر چند وقت یکبار نیاز به تمیز کردن فرش پیدا می‌کنید؛ بر اساس نوع فرش و میزان استفاده از آنها متفاوت است. اکثر مردم نمی‌دانند که هر چند وقت یکبار باید فرش‌های خود را برای شستشو به قالیشویی ارسال و تمیز کنند. در نتیجه پول‌های بیش از حد صرف می‌کنند؛ و یا با چشم‌پوشی بیش از حد باعث آسیب زدن به فرش‌ها می‌شوند. خوشبختانه، تیم قالیشویی نوین که از متخصصان با تجربه فرش تشکیل شده است؛ و در همه مناطق تهران و کرج مستقر است؛ می تواند وضعیت فرش شما را ارزیابی کرده و به شما کمک کند که متوجه شوید هر چند وقت یکبار باید آنها را تمیز کنید. همچنین ما به طور تخصصی انواع فرش‌های شما را با بهترین روش‌های ممکن می‌شوییم. در ادامه این مطلب، برخی از دستورالعمل‌های مهم در مورد اینکه تخمین بزنیم هر چند وقت یکبار نیاز به تمیز کردن فرش وجود دارد، آورده شده است.

قالیشویی

هر چند وقت یکبار نیاز به تمیز کردن فرش ها داریم؟

برای فرش‌های با گردو خاک سبک

فرش‌های در معرض گرد و خاک سبک را باید توسط جاروبرقی به طور روزانه و یا هر زمانی که آثار کثیفی بر روی آن نمایان می‌شود تمیز کنید. شما باید حداقل یک مرتبه در هفته آن را با جاروبرقی جارو کنید. برای مناطقی از این فرش‌ها که بیشتر از سایر قسمت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ شما باید هر 12 تا 18 ماه یکبار عملیات شستشو را در یک قالیشویی معتبر انجام دهید. در نهایت، شما می‌توانید عملیات لکه‌گیری را هر دو ماه یکبار انجام دهید. این الگوی تمیز کردن باید فرش‌های سبک شما را بی‌نظیر و جذاب حفظ کند.

برای فرش های با گردوخاک متوسط ??

برای فرش‌های در معرض آلودگی متوسط، شما می‌توانید یک بار یا دو بار در هفته از جاروبرقی استفاده کنید. همچنین هر زمانی که آلودگی‌های آشکاری را بر روی آن مشاهده کردید باید فورا آن را پاک کنید. علاوه بر این، مناطقی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را باید هر 6 تا 12 ماه یکبار تمیز کنید. در نهایت، شما باید هر سال یک بار فرش خود را برای شستشوی کامل به کارخانه قالیشویی بسپارید.

برای فرش های با گردوخاک سنگین

این فرش‌ها مهمترین موارد می‌باشند که باید عملیات مراقب و تمیز کاری را بر روی آنها انجام دهید. شما باید این نوع فرش‌ها را بین دو تا هفت بار در هفته با جاروبرقی تمیز کنید. همچنین هنگامی که یک آلودگی مشهود را می‌بینید، باید فورا آن را پاک کنید. مناطق پر استفاده باید هر 3 تا 6 ماه یکبار تمیز شود. این فرش‌ها باید حداقل هر 6 ماه یکبار در قالیشویی شستشو شوند. این فرش‌ها معمولا در مکان‌های عمومی و پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می‌گیرند.
حتی با استفاده از این راهنمای اولیه برای تمیز کردن فرش، شما باز هم نیاز دارید که با یک فرد حرفه‌ای قبل از هرگونه تصمیم‌گیری جدی در رابطه با تمیز کردن فرش خود مشورت کنید. با این همه، انجام این کار باعث می‌شود در زمان خود برای اختصاص دادن به عملیات تمیزکاری فرش صرفه‌جویی کنید. همچنین به شما اطمینان می‌دهد که فرش‌های‌تان تمیز و جذاب باقی می‌ماند. متخصصان حرفه‌ای تائید شده قالیشویی نوین ، دقیقا همان افرادی هستند که شما می‌توانید با آنها در زمینه شستشوی فرش خود مشورت کنید. ما برای کمک به شما برای تمیز کردن فرش‌های‌تان یا مشاوره در این زمینه حاضر هستیم. مجموعه نوین با 5 شعبه قالیشویی در تهران و البرز آماده ارائه خدمات شستشوی حرفه ای به تمام هموطنان عزیز تهرانی و البرز می باشد. ما تنها یک تماس با شما فاصله داریم!



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

همه ما به اهمیت زیبایی و تمیزی ظاهری فرش‌ها آگاه هستیم. اما ضرورت شستشوی فرش ها به طور منظم به دلایل بیشتری مورد توجه است. در این مقاله قالیشویی نوین می‌خواهیم درباره دلایل ضرورت شستشوی فرش ها به طور منظم نکاتی را مطرح کنیم. پیشنهاد همیشگی ما این است که در فواصل زمانی منظم شستشوی فرش و مبلمان خود را به یک قالیشویی متخصص و با تجربه بسپارید.

 

قالیشویی

اهمیت شستشوی فرش ها به صورت منظم

افزایش عمر فرش‌ها

تمیز کردن فرش‌ها به صورت مداوم می‌تواند باعث افزایش عمر آنها شود. بیشتر تولیدکنندگان فرش استفاده از آب گرم را برای قالیشویی در فواصل 12 تا 18 ماهه توصیه می‌کنند. این برنامه‌ریزی باید منظم باشد؛ و البته بسته به نوع استفاده و وضعیت خانه شما می‌تواند در فواصل کوتاه‌تر یا بلندتر انجام شود.

پاک‌سازی گرد و خاک و آلاینده‌ها

جارو کردن فرش مانند گردگیری رومبلی است. این کار به خوبی می‌تواند گرد و خاک را از سطح فرش شما دور کند؛ اما فرش عمق و بافت‌هایی دارد که گرد و خاک و آلاینده‌ها می‌توانند وارد آنها شده و در آنجا باقی بمانند. برای پاک‌سازی گرد و خاک و آلاینده‌ها از داخل فرش خود به یک قالیشویی حرفه‌ای نیاز دارید. یک  قالیشویی مکانیزه می‌تواند به خوبی از پس این کار برآمده و فرش شما را به صورت کاملا عمیق شستشو داده و تمیز کند.

پاک‌سازی لکه‌ها

همه ما انسان هستیم و ایجاد لکه حتی برای محتاط‌ترین و تمیزترین افراد هم اتفاق می‌افتد. اگر صاحب فرزند هستید، مطمئنا لکه‌های بسیاری در انتظار فرش شماست. بسیاری از مردم از محصولات تبلیغاتی برای زدودن لکه‌ها استفاده می‌کنند. متاسفانه آنها نمی‌دانند که اسپری زدن و دستمال کشیدن این لکه‌ها تنها باعث می‌شود به بخش های عمیق‌تر فرش بروند. یک شستشوی حرفه‌ای فرش و انجام این کار توسط متخصصان قالیشویی، تنها راهی است که می‌توانید یک بار و برای همیشه از دست این نوع لکه‌ها راحت شوید.

آلودگی‌های مربوط به حیوانات خانگی

مشکلات مربوط به حیوانات خانگی؟ مشکلی نیست! اتفاقات همیشه رخ می‌دهند. شاید حیوان خانگی جدیدی خریده‌اید. شاید حیوان شما مریض شود. پاکسازی آثار به جای مانده حیوانات خانگی از فرش بسیار حائز اهمیت است. اگر به اندازه کافی مواظب نباشید ممکن است بعدا بسیار پشیمان شوید. اما ادرار حیوانات بر روی فرش ممکن است باعث ایجاد بوهای ناخواسته شود؛ و مکانی را برای رشد باکتری‌ها فراهم کند. به هر حال برای رهایی از بوی بد و آلودگی‌های این چنینی بهتر است فرش خود را به طور منظم شستشو دهید.

چرک باعث فرسایش فرش می‌شود

زمانی که بر روی فرش راه می‌روید باعث فرو رفتن چرک‌ها به درون بافت فرش می‌شوید؛ که به نوبه خود باعث کهنه شدن فرش شما می‌شود. جارو کردن فرش به صورت مداوم می‌تواند باعث پاک‌سازی آلودگی‌ها و کاهش فرسودگی شود؛ اما جاروبرقی‌های خانگی به اندازه تجهیزات حرفه‌ای پاک‌سازی فرش قدرت مکش ندارند. همچنین جاروبرقی‌ها قادر نیستند لک و بوهای نامطبوع را دفع کنند. پس برای جلوگیری از فرسایش فرش بهتر است به برنامه منظم شستشوی فرش روی آورید.

ذرات معلق در هوا

باکتری، قارچ، گرده، خاکستر سیگار و دوده همگی ذرات بسیار کوچک معلق در هوا هستند؛ که به داخل خانه‌تان نیز نفوذ کرده و در داخل فرش شما جا خوش می‌کنند. تنها پاک‌سازی حرفه‌ای فرش در یک کارخانه قالیشویی قادر است این ذرات میکروسکوپی را تمیز کند؛ و همچنین به کاهش حساسیت‌ها و مشکلات تنفسی بسیاری افراد که در نتیجه این ذرات به وجود می آیند؛ کمک کند.

کک

یکی از آلودگی‌های معمول فرش‌ها کک است. جانوری ریز و میکروسکوپی که در بافت فرش لانه کرده و موجب فرسایش آن می‌شود. رهایی از این آلودگی نیز یکی از دلایل ضرورت شستشوی فرش است.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نوین

فرش تنها کفپوش خانه شما نیست. فرش‌ها علاوه بر پوشش کف خانه، از نظر زیبایی‌شناسی نیز تاثیرات عمیقی بر محیط و دکوراسیون داخلی خانه می‌گذارند. از طرفی فرش‌ها به دلیل کاربردشان به شدت در معرض خطر آلودگی و فرسایش قرار دارند. یکی از دغدغه‌های خانم‌ها، حفظ پاکیزگی و زیبایی فرش پس از تحویل فرش تمیز شده از قالیشویی است.

در این نوشته وب‌سایت قالیشویی نوین می‌خواهیم نکاتی را درباره روش حفظ طولانی‌تر پاکیزگی فرش مطرح کنیم.

قالیشویی

چطور مدت طولانی تری فرش تمیز شده را پاکیزه نگه داریم؟

این راهنما کمک می‌کند تا مدت طولانی‌تری زیبایی و درخشندگی خاص فرش را پس از شستشو حفظ کنید.حفظ پاکیزگی فرش تمیز شده پس از قالیشویی

 جارو کشیدن بیشتر مناطق پر تردد

فرش‌ها در نقاط پر تردد خانه بیشتر در معرض آلودگی هستند. در نتیجه بهتر است به این نقاط نگاه ویژه‌ای داشته باشید؛ و میانگین 2 الی 3 مرتبه در هفته آن مناطق را به کمک جاروبرقی کاملا جارو بکشید. هنگام جاروبرقی کشیدن سعی کنید سرعتی آهسته و پایدار داشته باشید؛ تا بتوانید با کمترین فشار، بیشترین خروجی گرد و غبار را از فرش ایجاد کنید.

 جلوگیری از ورود کفش به خانه

اگر از فرش‌های دستباف و ارزشمند در خانه و بخصوص ورودی آن استفاده می‌کنید؛ به هیچ وجه اجازه ورود با کفش را به افراد خانه و حتی میهمان‌ها ندهید. هرچقدر هم که تلاش کنید؛ کفش‌هایی که در کوچه و خیابان پوشیده شده‌اند آلوده هستند؛ و می‌توانند به راحتی فرش تمیز شما را کثیف کنند. در کنار این موضوع، قرار دادن پادری قبل از ورودی خانه و استفاده از جاکفشی در دار، می‌تواند به محبوس کردن آلودگی‌ها کمک کند.

 استفاده از روفرشی

البته که فرش به عنوان یک عنصر از دکوراسیون داخلی، باید بتواند زیبایی‌های خود را به رخ بکشد. اما این موضوع همیشه صادق نیست. داشتن یک روفرشی خوب و مناسب برای مواقع خاص بسیار کاربردی است. مثلا وقتی کودکان مشغول غذاخوردن، فعالیت و بازی در خانه هستند؛ روفرشی می‌تواند فرش شما را از انواع لکه‌ها نجات دهد. پس لزومی ندارد روفرشی همیشه روی فرش تمیز شما باشد! در انتخاب روفرشی به ضخامت، نفوذ ناپذیری و کیفیت ظاهری آن توجه کنید.

 از بین بردن لکه ها

یک لکه شاید در نگاه اول به چشم نیاید؛ اما دو عامل باعث می‌شود که لازم باشد در اولین فرصت آنها را پاک کنید. اول اینکه به مرور تعداد لکه‌ها زیاد شده و زیبایی و سلامت فرش تمیز شما را از بین می‌برد. دومین عامل هم اینکه یک لکه هرچه دیرتر پاک شود؛ پاک کردن آن کاری سخت‌تر خواهد بود. پس لکه‌ها را به بهترین روش ممکن و با استفاده مواد شوینده مناسب و دستمال مرطوب هرچه سریع‌تر باید پاک کنید. همچنین اگر از شوینده جدیدی استفاده می‌کنید در نقطه‌ای کور از فرش آن را در میزان کم تست کنید؛ تا به رنگ فرش شما آسیب نزند. در نهایت بهتر است تا حد امکان از خوردن و نوشیدن روی فرش خودداری کنید.

 زیر فرش را دریابید

هر چند وقت یکبار بهتر است به بهداشت زیر فرش نیز توجه کنید. به عنوان میانگین هر ماه یا دو ماه یک بار فرش را به کناری بزنید و پشت و کف محل را نیز جاروبرقی بکشید. اگر کف خانه شما سرامیک یا پارکت است می‌توانید کف را با بخارشو کاملا تمیز کنید. در این شرایط بهتر است تا خشک شدن کامل کف فرش را دوباره پهن نکنید.

 محافظت در روزهای اول شستشو

وقتی فرش را از کارخانه قالیشویی تحویل می‌گیرید؛ تا چند روز قطعات محافظی را بین پایه‌های صندلی، میز و… با فرش قرار دهید. چراکه فرش تازه شسته شده استعداد بیشتری در جذب آلودگی، رنگ و لکه دارد.

 همه چیز را هم‌زمان تمیز کنید

بسیار مهم است که همه چیز هم‌زمان با هم و طی دوره‌ای مشخص تمیز شوند. به عنوان مثال وقتی مبلمان شما، همزمان با فرش تمیز شود؛ آلودگی را به یکدیگر منتقل نمی‌کنند.

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم شستشوی فرش خود را به یک قالیشویی معتبر و با سابقه بدهید؛ تا از دریافت یک فرش تمیز و سالم، اطمینان کامل داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1397 | نظرات ()